۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
بازدید تعدادی از همکاران از پروژه مترو اسلامشهر با هماهنگی امور آموزش
بازدید تعدادی از همکاران از پروژه مترو اسلامشهر با هماهنگی امور آموزش
در تاریخ 1402/10/06، با برنامه ریزی و هماهنگی امور آموزش کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران و به میزبانی مسئولین محترم پروژه مترو اسلامشهر از محل ایستگاه میدان نماز در اسلامشهر بازدید به عمل آمد.
در این بازدید که با هدف ارتقاء سطح دانش و اطلاعات همکاران کارشناس رسمی متخصص در زمینه مکانیک خاک و مهندسی‌ ژئوتکنیک که بعد از سال 1390 عضو کانون تهران شده اند، انجام شد ابتدا مسئولین محترم پروژه و دفتر فنی مستقر در محل، توضیحاتی را از مشخصات کمی و کیفی طرح و اجرای پروژه ارائه نمودند و سپس به اتفاق، از قسمت پایانی تونل منتهی به ایستگاه مزبور بازدید علمی و فنی به عمل آمد.
از ویژگی های مهم این بازدید علمی و کارشناسی امکان رؤیت دستگاه حفاری عظیم الجثه TBM بود که با اتمام مراحل حفاری این قطعه، در محل ایستگاه میدان نماز قابلیت بازدید داشت.
در این بازدید ضمن آشنایی بیشتر همکاران با عملکرد این ماشین حفار، با کم و کیف نحوه شفت گذاری و خروج آن از منتهی الیه تونل نیز آشنا شدند. لازم به ذکر است، برای مسیر تونلی قطعه دوم به طول حدود 10 کیلومتر، حفاری با دستگاه مزبور انجام شده که حداکثر میزان پیشرفت آن در روز 25 متر بوده است. حسب اظهار مسئولین پروژه، فرآیند احداث ایستگاه میدان نماز که از بهمن ماه سال 1400 شروع شده، تا کنون در حدود 56 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با مطالعات مهندسی ارزش و مدل‌سازی‌های صورت گرفته با روش BIM، ضمن کاهش هزینه های اجرای پروژه، به شرط تأمین منابع مالی، امکان اتمام آن تا اواخر سال 1403 فراهم است.
امور آموزش کانون
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
تاریخ:
1402/10/11
تعداد بازدید:
392
منبع:
Powered by DorsaPortal