۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
مراسم کلنگ زنی دبیرستان شبانه روزی دخترانه کارشناس در بخش آبخوان شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان
کلنگ ساخت مدرسه در سیستان وبلوچستان به زمین خورد
کلنگ ساخت مدرسه در سیستان وبلوچستان به زمین خورد
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران از آغاز ساخت مدرسه در یکی از روستاهای محروم شهرستان خاش در استان سیستان وبلوچستان خبر داد.
رضا علی پور در حاشیه آئین کلنگ زنی اولین مدرسه خیرساز این کانون که با حضور معاونان سیاسی اجتماعی و اقتصادی استاندار سیستان وبلوچستان، امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و بومیان منطقه با حضور رسانه‌های جمعی و رادیو تلویزیون در محل دشت آبخوان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران تشکیلاتی خودکفا و مستقل است که هیچ اعتباری از دولت نمی گیرد و از محل 5 درصد دستمزد کارشناسان دادگستری اقدام به انجام امور خیریه در سطح کشور می کنیم.
وی افزود: در همین راستا و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به استان های کمتر برخوردار و تلاش برای ارتقاء سطح فرهنگی و علمی در این مناطق، مساله مدرسه سازی به طور جدی در دستور کار این کانون قرار گرفت.
علی پور با اشاره به اینکه کانون کارشناسان دادگستری متشکل از 4هزار کارشناس در قالب 71 رشته و هزار و100 تخصص است تصریح کرد: در مرحله اول پس از وقوع سیل استان گلستان یک مدرسه در شهرستان گنبد احداث و تحویل داده شد.
وی تاکید کرد: در مرحله دوم و پس از بررسی های تخصصی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط حاکم در استان سیستان وبلوچستان، بُعد مسافت و استعداد و ظرفیت های بالقوه در میان دانش آموزان این منطقه کلنگ ساخت اولین مدرسه شبانه روزی دخترانه در دشت آبخوان شهرستان خاش به زمین زده شود که بحمدالله این موضوع محقق شد.
به گفته علی پور؛ این دبیرستان شبانه روزی در زمینی به مساحت 1200 مترمربع در قالب 6 کلاس درس و یک خوابگاه و زیرساخت آموزشی مجهز احداث می شود که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ظرف مدت یکسال ساخته شده و به آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان تحویل داده خواهد شد.
وی ادامه داد: به منظور تسریع در روند ساخت، مقام سازی و رعایت تمامی اصول ایمنی این مدرسه نیز برای یک نفر از کارشناسان رسمی این کانون ابلاغیه صادر شده تا بازرسی های دوره ای و نظارت لازم را بر روی این پروژه داشته باشد.
رئیس کانون کارشناسان دادگستری تهران تاکید کرد: امیدواریم با تحویل این مدرسه به آموزش و پرورش کمتر شاهد ترک تحصیل دختران منطقه و ادامه روند آموزشی آنها باشیم چرا که معتقدیم فرزندان این استان دارای توانایی بسیار بالایی هستند که در صورت رسیدگی به آنها می توانند جزو آینده سازان اصلی این کشور باشند.
علی پور ادامه داد: طبیعتاً این سلسله اقدامات خیرخواهانه در نقاط مختلف استان ادامه دار خواهد بود و از دیگر خیران، ثمن ها و تشکل های مردمی و دولتی خواستاریم تا در امر خداپسندانه مدرسه سازی به ویژه در استان های محروم مانند سیستان وبلوچستان گام بردارند.
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1400/08/08
تعداد بازدید:
2625
منبع:
Show_ETools_RelatedFileResponsive
Powered by DorsaPortal